Reels in Shop. Posodobljen Instagram prinaša dve pomembni spremembi.

Anita, Epic Agency
November 17, 2020

Instagram sledi zgledu TikTok trenda. Z najnovejšo posodobitvijo bomo namreč vsi uporabniki na začetni zaslon prejeli nov zavihek Reels – kratke in zabavne video vsebine ustvarjalcev z vsega sveta, kot smo jih vajeni s TikToka. Druga novost je zavihek Shop, ki omogoča boljši način povezovanja z blagovnimi znamkami, ustvarjalci in odkrivanje novih izdelkov ter bo dodatno spodbujal prodajo v sami aplikaciji.

Precej očitna sprememba aplikacije je zagotovo odraz spoznanja, da se je potrebno osredotočiti na mlade in ustvarjalce vsebin oz. trendsetterje.  V času pandemije smo priča eksploziji kratkih in zabavnih video posnetkov. Tu nastopi zavihek Reels, ki uporabnikom omogoča, da delijo svojo ustvarjalnost in poiščejo svoje občinstvo.

Pandemija je prav tako povzročila neverjeten nakupovalni premik na splet. Vedno več, predvsem mladih, se v nakupnem procesu kot na odločevalce obrne na svoje najljubše ustvarjalce na družbenih omrežjih. Tukaj nastopi zavihek Shop, ki olajša iskanje ustvarjalcev in njihovih izdelkov, omogoča enostavno nakupovanje in hkrati podpira mala podjetja.

Bodo reelsi prehiteli TikTok?

Verjetno glavno vprašanje, ki se poraja ob tej posodobitvi.

Na začetku se morda zdi, da ne. A vseeno, milijarda uporabnikov bo opazila nov zavihek, mnogi med njimi ga bodo tudi preizkusili. In če lahko Instagram ponudi boljše možnosti monetizacije, lahko to privabi mnoge že uveljavljene TikTok ustvarjalce, ki se bodo “preselili” in s seboj pripeljali svoje veliko občinstvo.

Prav tako je Adam Mosseri, direktor Instagrama, že naznanil, da kmalu prihajajo tudi reels oglasi.

Po Mosseriju:

“Menim, da lahko izkoristimo story format oglasov (za reels vsebine), saj gre za enako izjemno izkušnjo, zato bo to koristno, saj oglaševalcem ne bo potrebno ustvariti kup novih oglasov.”

Torej, še ena zelo verjetna možnost, ki jo bodo blagovne znamke morale upoštevati. Če reelsi zares uspejo, lahko predstavljajo odličen kanal za oglaševanje in povezovanje z mlajšimi uporabniki.

Prav tako bodo nova eCommerce orodja Instagrama ponudila nove možnosti za dohodek. Tukaj pride na vrsto nov zavihek Shop na glavnem zaslonu.

Instagram je ta zavihek preizkušal že od julija, zato so ga imeli nekateri uporabniki že nekaj časa v svoji aplikaciji. Sedaj ga dobimo vsi, kot neposredno povezavo do nakupovalne izkušnje v sami aplikaciji.

Zavihek je zadnja razširitev funkcije “Shops on Instagram”, v naslednjih posodobitvah pa lahko pričakujemo tudi Facebook Pay, ki bo uporabnikom še dodatno olajšal nakupe, z enim samim klikom v aplikaciji. 

Sprememba je pomembna in nujna, a prav tako predstavlja tveganje, saj je sedaj na glavnem zaslonu enostavno preveč funkcij. Čas bo pokazal, ali bodo uporabniki preživeli več časa v aplikaciji, posledično več nakupovali in če bo TikTok zaradi tega izgubil del uporabnikov. Glavno vlogo bo najverjetneje igrala monetizacija, kjer je pa favorit malo bolj jasen.

Anita, Epic Agency