7 trendov digitalnega marketinga v 2023

Kaj potrošniki želijo in pričakujejo od blagovnih znamk, se nenehno spreminja. Povzemimo trende za leto 2023, ki jih je dobro vključiti v svojo strategijo, da ostanete konkurenčni na današnjem trgu.
1. Krajši video
Tako kot v letu 2022 bodo tudi v novem letu blagovne znamke še naprej uporabljale moč video vsebin za sodelovanje in interakcijo s potrošniki. A skrajšano video vsebino! YouTube Shorts, Instagram Reels in TikTok so kratki video formati, ki so v zadnjih letih eksplodirali. Viralnost spreminja igro v današnjem svetu, ki ga poganjajo družbeni mediji, zato so kratki videoposnetki vedno bolj priljubljeni. So najboljši način, da pritegnete in zabavate občinstvo, se dotaknete priljubljenih tem in postanete viralni z relativno malo truda in stroškov.
Poleg tega še vedno raste trend livestreama oz. prenosa v živo, ki omogoča blagovnim znamkam, da vzpostavijo tesnejše odnose s svojimi uporabniki in spodbujajo večje zaupanje, kot npr. s personalizirano interakcijo v živo, Q&A, webinarji itd.
2. Interaktivni marketing
Interaktivni marketing je strategija, ki vključuje interaktivne elemente, kot so igre, kvizi ali ankete v vaši vsebini. Pomaga pritegniti pozornost in vključiti uporabnike.
Ustvarite lahko recimo spletno igro, ki je povezana z vašo blagovno znamko, sodelujete z vplivnežem v kvizu družbenih medijev ali vključite glasovanje v svojo spletno vsebino. Osredotočite se na ustvarjanje visokokakovostne vsebine, ki je relevantna in privlačna za vaše uporabnike.
3. AI in chatboti
Uporaba AI strmo raste, klepetalni roboti postajajo vedno boljši. Do leta 2025 naj bi 95 % interakcij uporabnikov z blagovnimi znamkami potekalo prek AI.
Klepetalni roboti pomagajo povečati angažiranost uporabnikov, izboljšati njihovo zadovoljstvo in povečati prodajo, saj zagotavljajo nenehno podporo in avtomatizacijo določenih nalog.
VR in AR se medtem v marketinški sferi uveljavljata počasi. Na splošno je to trend, ki ga v marketingu sprejemajo počasneje zaradi večjih stroškov. Ko bodo sredstva postala bolj dostopna, se bo to obrnilo.
4. Gen Z vpliv
Generacija Z bo še naprej vplivala na marketinške trende bolj kot milenijci, saj je odraščala v svetu, v katerem prevladujejo digitalni mediji in tehnologija. Posledično se njihov proces odločanja bistveno razlikuje. Tu ne gre le za razumevanje, kako kupujejo in uporabljajo medije. Gre tudi za razumevanje njihovih vrednot, vedenja in odnosov. Blagovne znamke, ki se želijo povezati z generacijo Z, morajo uporabiti vplivneže, vključiti družbeno odgovornost v svoje strategije in se osredotočiti na trajnostne pobude.
UGC
Eden od učinkovitih načinov trženja generaciji Z je vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki (UGC oz. user-generated content). Z UGC lahko blagovne znamke izkoristijo mnenja in priporočila svojih potrošnikov za izgradnjo zaupanja in verodostojnosti med mlajšim občinstvom. To lahko vključuje partnerstvo z družbenimi vplivneži ali spodbujanje strank, da ustvarijo in delijo svoje ocene izdelkov, izjave, fotografije ali video.
5. Vsebinski marketing
Vsaj 47 % kupcev si ogleda tri do pet vsebin o produktu, preden stopijo v stik s prodajo, in večina jih pričakuje, da bodo blagovne znamke ustvarile vsebino, da bi pridobile njihovo zanimanje. Zato se vedno bolj povečujejo naložbe v vsebinski marketing.
Z več vsebine lahko eksperimentirate z novimi taktikami in ciljate na bolj specifične ciljne skupine, da hitreje dosežete svoje cilje.
6. Vplivnostni marketing
89 % blagovnih znamk, ki se trenutno ukvarjajo z vplivnostnim marketingom, bo naslednje leto povečalo ali ohranilo svoje naložbe. Poleg tega namerava 17 % znamk vanj prvič vložiti naslednje leto.
Ko sodelujete z vplivneži in vodilnimi v panogi, lahko povečate prepoznavnost blagovne znamke in pridobite uporabnike iz občinstva vplivnežev. Si ne morete privoščiti, da bi najeli slavnega vplivneža z milijoni sledilcev? To ni ovira. Pravzaprav več kot 56 % znamk, ki vlagajo v marketing vplivnežev, dela z mikrovplivneži. Mikrovplivneži imajo običajno na tisoče do deset tisoč sledilcev. Čeprav imajo manj sledilcev, so njihove objave pogosto bolj odmevne zaradi večje stopnje angažiranosti.
7. Družbeni mediji kot orodje za pomoč strankam
Uporaba družbenih medijev kot orodja za pomoč strankam je razmeroma nov trend, ki hitro raste. Več kot četrtina blagovnih znamk uporablja neposredna sporočila (DM) za podporo strankam, 15 % pa jih namerava to prvič preizkusiti v tem letu.
Ni naključje, da se ta trend pojavlja v času, ko številne platforme družbenih medijev širijo svoje zmogljivosti e-prodaje. Zaradi tega bo zagotavljanje storitev za stranke na teh platformah postalo še bolj ključno.
Viri: Digital Marketing Institute, HubSpot