Spoznajmo TikTok

Miša
Miša, Agencija Epic
30. aprila 2020
4 minute branja

TikTok je aplikacija, ki je leta 2016 nastala na Kitajskem pod imenom Douyin. Leta 2018 se je združila z aplikacijo Musical.ly. Že v prvem letu si jo je na svoje mobilne telefone naložilo približno milijon uporabnikov. Leto dni pozneje so jo pod imenom TikTok predstavili svetu. 

Namenjena je ustvarjanju in deljenju kratkih videoposnetkov, ki jih lahko uporabniki dopolnjujejo z različnimi filtri, glasbeno podlago in dodajo ogromno ostalih posebnih učinkov. Ima tudi funkcijo, ki omogoča dvema uporabnikoma izvedbo dueta, a morata uporabnika slediti drug drugemu. Prednost platforme je tudi v tem, da lahko objavljate katere koli vsebine, kot humor, potovanja, glasbo, fotografijo, ples, fitnes in drugo. Čeprav se zdi, da je zabava trenutno glavna tema, je opaziti tudi porast izobraževalnih vsebin. Ena izmed opaznejših “TikTokerjev” pri nas je npr. ljubljanska ortodontka Gordana Čižmek s profilom OrthoDental.si.

Kar se tiče trendov, obstajajo na TikToku zimzeleni, ki so stalno popularni in jih algoritem predlaga velikemu številu uporabnikov. Poleg njih so tukaj še trenutni trendi, ki se pojavijo parkrat na teden in se hitro spreminjajo. Takšno vsebino je potrebno redno spremljati in jo ustvariti v roku dneva ali dveh, drugače je prepozno. Poleg tega pa obstajajo še mini TikTok serije, vsaka s svojim konceptom, ki se skozi objave ponavlja. Tudi te spodbujajo ostale uporabnike, da začnejo ustvarjati podobne vsebine.

TikTok je obnorel predvsem mlade uporabnike in je trenutno tudi najbolj vroča aplikacija v Sloveniji. Prisotna je že v 155 državah sveta, ima 800 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki jo v povprečju odprejo osemkrat dnevno in na njej preživijo povprečnih 52 minut na dan. 

Trenutna demografija TikToka:

16-24 let     35,5 %
25-34 let     27,4 %
35-44 let     17,1 %

Zaenkrat še velja za družbeno omrežje mlajše generacije, a zaradi zelo preproste komunikacije in hitrega širjenja vsebin prodira do vseh. Največja prednost se skriva v potencialu viralnosti. Relativno neznan uporabnik lahko svojo vsebino izjemno hitro razširi, ustvari visok doseg in postane viralen. 

TIKTOK IN PODJETJA

TikTok predstavlja velik potencial za blagovne znamke, katerih ciljna skupina so mladostniki in se zavedajo pomena grajenja identitete znamke pri mladih potrošnikih.

Generacija Z, ki je trenutno najbolj prisotna in aktivna na TikToku, ima moč. Vpliva na svoje starše in vrstnike, zato je še kako pomembna ciljna skupina. Prav tako so to potrošniki prihodnosti, ki jim lahko že sedaj predstavite svojo blagovno znamko. 

Če se odločite za vstop na to družbeno omrežje, se morate v prvi vrsti prilagoditi vsebini –  izjemno kratke (15 sekund je optimalnih), a zelo zanimive vsebine. Poleg tega ne zanemarite dejstva, da TikTok ne loči svojih uporabnikov po demografski strukturi ali lokaciji, ampak glede na vsebino, ki jim je všeč. In prav to mora biti pomembno merilo pri snovanju objav.

OGLAŠEVANJE

Koncept oglaševanja (ki pri nas sicer še ni možen) je podoben tistemu na YouTube kanalu. Oglaševalci plačajo za prikaze oglasov, uporabniki pa lahko oglasna sporočila preskočijo v nekaj sekundah. Trenutno so na TikTok-u na voljo tri vrste oglasov.

Oglasi na celem zaslonu ob odprtju aplikacije

Petsekundni statični ali animirani oglasi na celotnem zaslonu ob odprtju aplikacija. Oglasi usmerjajo uporabnike na spletno stran ali na profil blagovne znamke v aplikaciji. Ta vrsta oglasov ima omejeno število oglaševalcev na dan v vsaki državi.

Predvajanje oglasnih sporočil med videoposnetki

Samodejno predvajani oglasi na celotnem zaslonu med videoposnetki vsebin uporabnikov. Tudi ti oglasi povezujejo uporabnike s ciljno spletno stranjo ali s spletno trgovino z aplikacijami.

Oglaševanje blagovne znamke s promocijo hashtagov

Promovirani hashtagi z določeno tematiko v povezavi s storitvami in izdelki blagovne znamke. Cilj je privabiti uporabnike, da sami ustvarijo videoposnetke okoli teme, ki je zaznamovana s hashtagom.

VPLIVNEŽI

Čeprav pri nas oglaševanje še ni možno, pa se lahko blagovne znamke odločijo za ustvarjanje vsebin v povezavi z vplivneži. Tudi v Sloveniji že imamo namreč TikTok zvezde.

Ena izmed njih je Evzal Dželadini, bolje poznan kot Dzeloo oz. lastnik Okrepčevalnice fast food Dželo. Svoj profil na TikToku je začel aktivno uporabljati v času karantene. Profil je v izjemno kratkem času postal eden najprepoznavnejših v Sloveniji, saj ima že več kot 90.000 sledilcev. Tukaj imamo tudi akrobatsko skupino Dunking Devils, ki je na platformi aktivna pod profilom DD Squad in ima že milijon sledilcev. 

Ker klasični pristopi komunikacije in oglaševanja na TikToku ne delujejo, so TikTok vplivneži odlična priložnost, saj vedo, kaj deluje in kakšna vsebina ima potencial viralnosti.

Vprašajte se, če je na omrežju prisotna vaša ciljna skupina in če ste pripravljeni vstopiti nanj med prvimi. Mladi so potrošniki prihodnosti, zakaj ne bi njihove pozornosti in morebitne zvestobe znamki gradili že sedaj?