Ostanite v stiku. Varno in zdravo.

Miša
Miša, Agencija Epic
24. marca 2020
4 minute branja

Kako ublažiti in komunicirati motnje poslovanja v izrednih izmerah?

Situacija, v kateri smo se znašli, močno vpliva na podjetja in njihovo poslovanje, saj prinaša neznano in mnogo izzivov, s katerimi se bomo morali spopasti. Varnost in obveščenost sta ključnega pomena, prav tako pa prilagoditev. Da bi lahko še naprej skrbeli za svoje zaposlene in stranke, se moramo prilagoditi spremembam, nekateri tudi poiskati alternativne možnosti poslovanja. Tudi pri nas sledimo vsem varnostnim napotkom in delamo od doma. Še vedno si prizadevamo za dosledno pomoč svojim strankam in jim nudimo podporo. Prav tako zaposlenim. Za vse druge smo pripravili nekaj osnovnih priporočil, kako se soočiti s krizno situacijo in dosledno komunicirati še naprej.

Kaj lahko storite danes?

Prvo in najpomembnejše – bodite na varnem in bodite obveščeni! Bodite na tekočem z novostmi glede pandemije tako, da sledite verodostojnim virom informacij, tako globalnim (WHO – World Health Organization, Svetovna zdravstvena organizacija) kot lokalnim in vladnim. Samo tako se boste lahko prilagajali spremembam, ki bodo vplivale na vaš odnos s strankami.

Ostanite v stiku.

Ne glede na to, ali vaše podjetje nudi storitev ali prodaja izdelke, izkoristite komunikacijske kanale in zagotovite tako svojim strankam kot zaposlenim podporo, ki jo potrebujejo.

V stiku s strankami.

Proaktivno podajte pomembne informacije glede sprememb v poslovanju. Uporabite e-pošto, spletno stran, družbena omrežja ali kar koli najpogosteje uporabljate. Ne pozabite, pomembne objave glede sprememb lahko »pinnate« na vrh svojih Facebookovih strani. Ne pozabite tudi omeniti vseh varnostnih navodil, ki jih sedaj še dodatno upoštevate, za še bolj poostreno varnost. Zaželeno je tudi omeniti, kako boste poskrbeli za čim bolj nemoteno in varno dostavo izdelkov. Nujno je treba omeniti tudi možnost kasnejše dostave (če imate težave s kapacitetami).

V stiku z zaposlenimi.

Prav tako kot stranke so pomembni tudi vaši zaposleni! Izjemno pomembno je, da ohranite stik in jim nudite podporo. Izkoristite spletna orodja, ki vam omogočajo lažjo koordinacijo dela, razporeditev nalog, video konference in obveščanje o novostih.

Pripravite načrt.

Da boste lahko v teh zahtevnih časih odzivni in transparentni do vseh svojih strank, se dobro pripravite na različna vprašanja in prošnje. Prav tako pa ne pozabite na proaktivno komunikacijo in grajenje svoje znamke.

Nadgradite izkušnjo sporočanja.

Bodite odzivni in transparentni. Z orodji, kot so Messenger, Instagram Direct ali WhatsApp Business, lahko upravljate z ogromno sporočili v realnem času. Poleg odgovarjanja zahtevam strank lahko preko teh kanalov tudi prejemate naročila, nudite virtualno storitev ali gostite video pogovor. Prav tako lahko avtomatizirate odgovore in naredite različne predloge. FAQS Pripravite seznam pričakovanih vprašanj in sestavite čim bolj podrobne in pomirjujoče odgovore. Vnaprej pripravljeni predlogi odgovorov na najpogostejša vprašanja vam bodo omogočili, da boste s strankami v stiku v realnem času (skozi Messenger, Instagram direct, Whatsapp ali kateri koli drug kanal).

Okrepite spletno prisotnost.

Uporabite dodatne kanale za predstavitev svojih izdelkov in storitev. Če že ponujate svoje storitve/izdelke na voljo na spletu, razmislite o krepitvi svoje spletne prisotnosti. Če prodajate izdelke, lahko ustvarite nove spletne produktne kataloge, ki bodo na nov način predstavili ponudbo in poskrbeli za naročila. Če nudite storitve, lahko, če je to možno, rezervirate termine in video klice preko družbenih omrežij. Prav tako poskrbite za dosledno objavljanje fotografij in videoposnetkov o svojem podjetju, izdelkih ali storitvah. Razmislite o vsebinskem koledarju komunikacije v naslednjih nekaj tednih. Organizirajte sporočila in slike. Poskrbite, da bodo vaše objave še naprej dosledne, videz in vsebina, ter poudarite tisto, zaradi česar je vaše podjetje edinstveno in posebno. Za vse, ki se spletne prodaje še niste lotili, je sedaj zagotovo čas, da razmislite o tej možnosti.

Prodajajte preko družbenih omrežij.

Če ste opazili upad prodaje v spletni trgovini, je mogoče čas za drugačen pristop. Ustvarite spletno trgovino na Facebooku in Instagramu. Naročila lahko izpolnjujete skozi katalog izdelkov in objave, kjer boste označili izdelke. Kupcem tako ponudite še en dodaten način odkrivanja in nakupa vaših izdelkov.

Spodbujajte več interakcije z zgodbami.

Poleg fotografij in video objav izkoristite tudi izjemno velik doseg »story« vsebin na Facebooku in Instagramu, kjer lahko osebno komunicirate z novimi in obstoječimi strankami. Delite verodostojno, pa tudi lahkotno vsebino, spodbujajte ljudi, da obiščejo vaše spletno mesto, delijo svoje zgodbe in še naprej sodelujejo v vaši skupnosti.

Povežite se v živo.

Video v živo je odličen način proaktivnega podajanja informacij v nastali krizni situaciji. Video lahko v živo objavite na Facebooku/Instagramu ali gostite virtualni dogodek, kjer strankam pokažete, da sledite vsem varnostnim predpisom in jim boste še naprej nudili podporo.

Poskusite s spletnimi dogodki.

Če ste imeli v načrtu raznovrstne dogodke, izobraževanja, delavnice, jih poskusite nadomestiti z webinarji ali javljanji v živo.

Nadaljujte grajenje svoje blagovne znamke.

Predvsem pa še naprej vztrajajte. Trenutno je poslovanje zahtevnejše kot običajno, vendar je pomembno, da ne zanemarite svoje blagovne znamke in čakate na ugodnejše čase. Naredite v tem trenutku vse, kar lahko, za dosledno in pregledno komunikacijo ter nudite strankam podporo tudi v krizi. Verjemite, zapomnile si bodo. Če potrebujete pomoč ali dodatna pojasnila, pa smo tukaj za vas mi.

Miša
Miša, Agencija Epic