Moč vpliva
vplivnostni marketing

29 / Avgust / 2017
Ekipa Epic
Rezultati nedavne raziskave so pokazali, da kar 84 % oglaševalcev v naslednjih 12 mesecih načrtuje vsaj eno oglaševalsko akcijo, v katero bodo vključili vplivneže (vir: Forbes). Kdo so vplivneži, kakšna je njihova naloga in kaj sploh je vplivnostni marketing?

Vplivnostni marketing je ustvarjanje kvalitetne vsebine, ki temelji na povezavi med t. i. »influencerji« oziroma vplivneži in blagovnimi znamkami ter se izvaja na različnih družbenih omrežjih in medijih. Na tak način podjetja predstavljajo in lahko posledično tudi oglašujejo svoje izdelke oz. storitve prek posameznikov, ki imajo vpliv nad potencialnimi kupci. Vplivneži so medijsko prepoznavni ljudje, ki imajo veliko število sledilcev na družbenih omrežjih, kot na primer na Instagramu, Facebooku, Twitterju itd. To so lahko tudi razni blogerji, vlogerji, YouTuberji, športniki ...
Zakaj je vplivnostni marketing tako uspešen?

Predstavljajte si, da ste na pijači s prijateljem. Ta prijatelj si je ravnokar kupil nove čevlje in jih hvali na ves glas – kako udobni so, kako dobro se počuti v njih in na splošno pravi, da so res odličen nakup. Z vso hvalo vas prepriča, da si jih naslednji dan kupite tudi sami. Dejstvo je, da lažje verjamete prijatelju oziroma nekomu, ki vam je blizu in čigar mnenje cenite, kot pa raznim oglasom in medijem. Vplivneži, ki nas vsakodnevno nagovarjajo preko družbenih omrežij, nam dajejo občutek bližine. Do nas, potencialnih strank, nastopijo na prijateljski način in nam določen produkt priporočajo, ker so tudi sami zadovoljni z njim. Dajo nam vtis, da jim, za razliko od raznih oglaševalcev, res lahko zaupamo in verjamemo.

Vplivneže lahko razdelimo na dve kategoriji: makro in mikro. Makro vplivneži imajo več sledilcev in lahko vplivajo na večjo publiko (zvezdniki), mikro vplivneži pa dosegajo manjše število ljudi in imajo začrtano nišo (npr. fitnes Instagramerji). Res je, da imajo zadnji morda manjšo publiko, a imajo njihovi sledilci zato bolj specifične skupne lastnosti (npr. jih zelo zanima fitnes, zdrava prehrana, športna oprema), kar se lahko odraža v večji verjetnosti prodaje.

Primer: Blagovna znamka Lord & Taylor je sodelovala s 50 modnimi vplivnicami z Instagrama. Vsaka izmed njih je po svoje pozirala v enaki obleki kot vse ostale in sliko objavila na svojem Instagram profilu. Obleka je bila razprodana v rekordnem času.

Poznamo dve vrsti vplivnostnega marketinga: prisluženi (»earned«) in plačani (»paid«). V primeru prisluženega tipa vplivnež, ki promovira določen produkt, ne dobi nobenega plačila s strani blagovne znamke, ampak deluje kot nekakšen ambasador znamke. Pri plačanem tipu pa je vplivnež za vsako objavo, ki vsebuje produkt, plačan. Plačilo se razlikuje glede na blagovno znamko, vplivneža in velikost trga. Za občutek, v svetu je najbolje plačana Instagram vplivnica Huda Kattan (21.2 milijona sledilcev), ki na eno objavo dobi 18.000 ameriških dolarjev, slovenski influencerji npr. na objavo dobijo okoli 300 €.

Najpomembnejši košček sestavljanke?

Vsebina. Majhna beseda z velikim pomenom, ki zaneti zanimanje in privabi sledilce. Nujna je seveda integracija produkta, ki ga želi blagovna znamka promovirati, ključno pa je, da vsebina objave nima samo prodajnega namena, ampak je za sledilce tudi privlačna. Najboljši ustvarjalci takšnih uspešnih vsebin so seveda vplivneži sami. Blagovne znamke lahko nato njihovo produkcijo vsebin kupijo in jo oglašujejo. Ustvari se lahko tudi skupna zgodba, ki pripomore tako k promociji vplivneža kot blagovne znamke, kot npr. zadnje čase popularen t. i. Instagram takeover, ko izbrani vplivnež za en dan prevzame Instagram profil blagovne znamke in tam objavlja svoje vsebine. Za uspešno vsebinsko oglaševanje je seveda potrebna tudi dobra oglaševalska strategija, ki temelji na vsebini, zgodbi in pristnosti. Sestavljena je iz ciljev blagovne znamke, analize trga, kreativne zasnove, izvajanja in analize rezultatov.

Sodeč po anketi, ki jo je med marketinškimi profesionalci izvedla spletna stran Tomoson, podjetje dobi 6,50 $ za vsak dolar, ki ga namenijo vplivnostnemu marketingu. Dejstvo je, da takšna marketinška strategija širi zavedanje o blagovni znamki, dosega nove uporabnike in predstavlja dobro naložbo za podjetja.

Vplivnostni marketing, inbound marketing, vsebinski marketing ... Ni važno, za kateri tip gre, važno je, da je kvalitetno in da prinese konkretne rezultate. Naša ekipa obvlada vse kotičke digitalnega marketinga, zato ne odlašajte in nas kontaktirajte.

VSI BLOG PRISPEVKI