Facebook je posodobil algoritem.
Zdaj ste na vrsti vi in vaša vsebina.

22 / Januar / 2018
Ekipa Epic
Zadnja objava Marka Zuckerberga glede sprememb News Feed algoritma je vzbudila precej odziva v javnosti. Največ negativnih reakcij je bilo zaslediti predvsem med oglaševalci in blagovnimi znamkami. Mogoče prehitro in pretirano?

Poglejmo, za kaj točno gre.


Podpredsednik Facebook News Feed-a, Adam Mosseri, in CEO Mark Zuckerberg sta najavila, da bo Facebookov News Feed algoritem sedaj še bolj prioritiziral objave, ki ustvarjajo razprave in pristne interakcije med ljudmi. Posledično bo s tem dajal prednost objavam prijateljev in družine pred javno vsebino.


Ta odločitev je sicer pričakovana. Facebook je bil namreč zgrajen z namenom ustvarjanja poznanstev in ohranjanja stikov z našimi najbližjimi. Eden izmed načinov povezovanja je ravno interakcija skozi naše objave. Zato bodo zdaj objave, ki vabijo k diskusiji, reakciji, deljenju (denimo prijatelj, ki išče nasvet, prosi za priporočila za potovanje, pomembne novice) prioritizirane in prikazane višje v news feed-u.

Razlog za to so tudi izsledki raziskav, ki kažejo, da je počutje uporabnika na družbenih omrežjih boljše, če ima smiselne pogovore in razprave s svojimi prijatelji, in slabše, če spremlja negativno ali neprimerno vsebino, vsebino brez smisla in je pasiven.
Kaj to pomeni za Facebook strani?

Prioritiziranje osebnih objav seveda lahko pomeni upad prikazovanja javnih vsebin podjetij, organizacij, blagovnih znamk. Posledično bodo lahko zato nekatere Facebook strani doživele upad dosega, ogledov video vsebin in prometa na strani. A vse le ni tako črno-belo. Vaša vidnost bo odvisna predvsem od tega, kakšno vsebino boste prikazovali uporabnikom.

Prav tako bodo uporabniki še vedno imeli možnost, da vsebino svojih najljubših Facebook strani preferirajo in se jim ta vedno prikaže na vrhu News Feed-a (“See First” opcija v nastavitvah).

Po Zuckerbergovo: Smiselno pomeni komentarje, komentarje in še več komentarjev …

Da boste še naprej dosegli svoje uporabnike, bo nujno ustvarjanje kvalitetnih, smiselnih vsebin, ki spodbujajo k razpravi.

Strani, katerih objave ne spodbujajo naravne interakcije med uporabniki, bodo zagotovo začutile negativne posledice novega algoritma. Tiste, ki na drugi strani vzpodbujajo konverzacijo med Facebook prijatelji, učinka spremembe skorajda ne bodo občutile.

Smiselne interakcije

Objave, ki generirajo konverzacijo med uporabniki, bodo prikazane višje. Ustvarjati bo potrebno relevantno vsebino, znano uporabnikom, o kateri bodo želeli razpravljati oz. bodo zagotovo imeli neko mnenje. Prav tako bodo objave bolj vidne uporabnikom, če se bodo v njih vključili njihovi prijatelji in družina.


A ne padite v past interakcijskih vab!

Uporaba “engagement-bait” oz. interakcijskih vab, s katerimi uporabnike zvabimo k reakciji, komentiranju ali deljenju, ni smiselna interakcija in bo kaznovana. To so objave tipa “Komentiraj DA, če bi tudi ti imela takšne čevlje.”, “Deli s prijatelji”, “Stisni Like za modro, Love za rdečo.”, “Označi prijateljico, s katero bi šla na takšen izlet.” itd.

Facebook live video

En primer smiselne interakcije so videi v živo. Ta tip Facebook videa pogosto vodi v razprave med gledalci. V bistvu videi v živo povprečno prejmejo do 6x več interakcij kot navadni videi.

Facebook skupine

Facebook skupine že sedaj operirajo glede na vključenost uporabikov. V njih uporabniki pogosto razpravljajo o javni vsebini. Uporabite to taktiko, pomagala vam bo v novem algoritmu. Povežite se s skupnostjo in objavljajte relevantno vsebino, ustvarjajte evente.

Povečajte budget za oglaševanje.

Organski doseg upada na družbenih omrežjih že nekaj let, to ni nič novega. A vendar, Facebook zopet prioritizira vsebino znamk in podjetij, zato se je pomembneje bolj kot kdaj koli poglobiti v Facebook oglase, poznati uporabnike, jih učinkovito ciljati ter optimalno uporabiti ves budget, ki vam je na voljo.

Torej, sprememba le ni tako drastična, kot se zdi na prvi pogled. Facebook algoritem že od nekdaj razvršča objave glede na vključenost in interakcijo uporabnikov, zdaj je le dodan še en kriterij. Prav tako ta sprememba ne vključuje nič podobnega kot nedavni test, kjer so bile javne objave strani premaknjene v “Explore” tab. Še vedno bodo v News Feed-u, le manj jih bo.
In prav tako bodo še vedno pomembni zadovoljni uporabniki ter relevantna vsebina, tako organska kot oglaševalska.

Če potrebujete kakšen nasvet, kako jo ustvariti, na Facebook strani ali skozi oglase, smo tukaj za vas.

VSI BLOG PRISPEVKI